Glutenfri Frokost Glutenfrie Mellommåltider

Overnattengrøt med havre og vanilje

Det er travle dager med hjemmeundervisning og spedbarn i hus, da er det fint å ha frokosten klar kvelden før, denne grøten lager du kjapt og du kan selv velge hva den skal smake med eget valg av krydder, syltetøy og bær.

Ingredienser (2 barneporsjer alt 1 voksen)

  • 2,5 dl lettkokte glutenfrie havregryn
  • 2 dl melk (laktosefri går fint)
  • 3 ss vaniljekesam (laktosefri går fint)
  • 2 ts ekte vaniljesukker
  • 2 dash med vanillapaste (jeg bruker ren vanilje på tube) hvis du ikke har det kan du ha oppi frø fra en liten vaniljestang eller litt ekstra vaniljesukker

Slik gjør du

  • Blande alt godt oppi en bolle og fordel i glass, dekk med plastikk eller ta på lokk, sett i kjøleskap over natten
  • På morgenen serverer du grøten rett fra glasset, topper med litt syltetøy, frø, nøtter eller bær du liker godt

Tilsett mer kald melk på morgenen hvis du ønsker en mer løs konsistens på grøten din.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.